Kolme päivää Düsseldorfissa

Edellisessä postauksessa kerroin lennosta Finnairin uudella Airbus A350 -koneella Düsseldorfiin. Aikanaan keväällä, kun A350-lennot tulivat myyntiin, pyörittelin eri kohdevaihtoehtoja, kokonaisuutena parhaalta vaikutti viettää kolme päivää Saksassa. Myöhemmin ajateltuna kolme arkivapaata lokakuussa ei ollut hyvä idea. Liput oli joka tapauksessa varattu, ja ohjelmassa oli pitkästä aikaa muutama päivä huoletonta lentokoneiden bongailua ja kuvaamista.

Düsseldorf on helppo paikka lentokonebongarille. Terminaalin katolta löytyy iso terassi jossa ei ole matalaa kaidetta lukuun ottamatta muita (kuvaus)esteitä. Viime käynnin jälkeen oli otettu käyttöön turvatarkastus, mutta tämä hoitui joka päivä rennoissa merkeissä. Päivälippu terassille maksaa 2,20 euroa. Lippuun sisältyy myös mahdollisuus käyttää Sky Train -yhteyttä terminaalin ja lentokentän rautatieaseman välillä. Asemalla on toinen terassi, jolta on mm. hyvä näkyväisyys kiitotien 23L kynnykselle, ja rullaustielle.

En tällä reissulla käynyt rautatieasemalla, ja en tiedä varmasti mikä siellä on terassitilanne. Edellisellä reissulla pari vuotta sitten koko asemarakennus vaikutti kuolleelta ja tyhjennetyltä, terassille tosin pääsi tiukasti rajattuja kulkuväyliä pitkin.

IMG_6319x

Oli äärimmäisen rentouttavaa viettää kolme päivää lentokentällä koneita kuvaillen, muistiinpanoja tehden ja katsellen. Düsseldorfin liikenteen pääosan muodostavat Airberlin ja Lufthansa/Germanwings/Eurowings. Joukossa on myös paljon charter-yhtiöitä.

IMG_6475x

Sää tietysti oli sieltä ja syvältä. Sadetta riitti keskiviikkona ja torstaina. Perjantaina lähdin kentälle vasta myöhemmin päivällä, ja sainkin kuvailla lähes koko iltapäivän ilman sadetta, sade alkoi vasta alkuillasta. Ensimmäisten pisaroiden tippuessa pakkasin tavarat ja lähdin kohti keskustaa. Mikä oli aivan oikea ratkaisu, koko illan satoi kaatamalla.

IMG_6999

IMG_6908

S11-junalla pääsee kentältä helposti keskustaan, mistä löytyy hyvin majoitusvaihtoehtoja. Itse majoituin tällä reissulla Ibis Düsseldorf City -hotellissa. Jos on tyypiltään vilukissa, en suosittele tätä hotellia kylmään vuodenaikaan, kylppärin lämmitys oli hoidettu seinällä olevalla puhaltimella joka toimi n. 5 min kerrallaan…

Paluu tapahtui sitten lauantaina AY 704:n ja Norran siivin.

WP_20151017_13_24_09_Pro (3)x

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *